Wonen bij ons?

De huurwoningen zijn eigendom van woningcorporatie "Woonwaarts en wij dragen zelf nieuwe bewoners voor.

Waar moet je aan voldoen?
  • Je verzamelinkomen ligt onder de inkomensgrens voor huren in de sociale sector.
  • Je leeftijd is 50+. We hanteren geen bovengrens, maar gezien de leeftijdsopbouw van onze groep kiezen we momenteel voor wat jongere kandidaten.
  • Wij verwachten een actieve bijdrage. Er zijn veel mogelijkheden om je talenten in te zetten.
  • Omdat nooit van tevoren te zeggen is welke woning vrijkomt, dien je de woning te accepteren die we aanbieden. Er is altijd een mogelijkheid later nog eens intern te verhuizen.
Aanmelden
Je kunt je aanmelden voor een kennismakingsgesprek door een mail te sturen naar de introductiegroep:    wvdevonk@gmail.com
Daarin lezen we graag de volgende informatie:
  • Je naam en roepnaam
  • Je geboortedatum
  • Je telefoonnummer
  • Je huidige adres
  • Je e-mailadres
  • Je inschrijfnummer bij Entree
    Om in aanmerking te komen voor een woning moet je ingeschreven staan bij Entree en voldoen aan de inkomensnorm.
  • Je motivatie om bij ons te komen wonen
    Graag in maximaal 500 woorden vertellen waarom je geïnteresseerd bent.
  • De termijn waarop je bij ons zou willen komen wonen en of je bereid bent eerder te komen, mocht die situatie zich voordoen.

Kennismaken
Wanneer wij je aanmelding ontvangen en in jou een mogelijke kandidaat zien, nemen we contact op om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek. Je praat dan uitgebreid met twee leden van onze introductiewerkgroep.
Kandidaat lid
Na dit gesprek kijken wij of er bewoners zijn die eventueel bezwaar hebben tegen je lidmaatschap. Daarna krijgt je bericht of je kandidaatlid bij ons kunt worden.
Actief meedoen als kandidaatlid
Nadat je je tijdens een Vonkbijeenkomst hebt voorgesteld aan de leden van de vereniging, ben je welkom op alle bijeenkomsten en activiteiten in de Vonk. In principe duurt deze periode twee jaar, zodat beide partijen tijd hebben elkaar te leren kennen.
Uiteindelijk beslissen de leden of je een geschikte nieuwe bewoner bent.
De jaarlijkse contributie voor deelname aan (bijna) alle activiteiten bedraagt 30 euro per jaar.
Geïnteresseerdenlijst
Na deze twee jaar beschouwen we je als toekomstig lid van de vereniging en kom je in aanmerking voor het betrekken van een woning.
De introductiegroep bepaalt bij elke vrijkomende woning wie op dat moment de meest geschikte kandidaat is.
Wachttijd
Over de wachttijd voor een woning bij ons kunnen we helaas niets zeggen, dat varieert sterk.